دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 8
مبناهای هویتی سیاستگذاری در آموزش عالی ایران؛ زمینههای عملی و نظری تقویت همبستگی ملی
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 7-25
چکیده
اجرای برنامههای مرتبط با سیاستگذاری اجتماعی در نظام آموزش عالی ایران، مبناهای امکانی سیاست هویتی یعنی امکان خودِ سوژه و زمینه ابراز هویتی سوژه و متعاقب آن، بازتولید دیگری را ذیل سیاست اجتماعیِ ... بیشترهویتسازیهای جدید و مسئولیتپذیر در پرتو تمهید آموزش شهروندی دیجیتال به دانشآموزان
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 29-58
چکیده
در دنیای معاصر، کودکان و نوجوانان با بهرهگیری از قدرت رسانههای دیجیتال و فناوریهای نوین به کشف، شناخت و یادگیری جهان پیرامون خود پرداخته و به شیوههای جدید رشد کرده و هویت خود را میسازند. با این ... بیشترگونهشناسی دگر هویتساز از منظر آیتالله خامنهای طی سالهای 1402- 1392
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 61-84
چکیده
ریشهی هویت که هُو، به معنی او است، نشانگر این حقیقت است که هویت ساخته نمیشود مگر در ارتباط و واکنش به دگران هویتساز. به این معنا که تا فرد نتواند دگربودگی را درک کند و به غیریتسازی صحیحی ... بیشترهویت زبانی؛ بازخوانی روایت کتابهای درسی فارسی از شعر فارسی
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 87-109
چکیده
موضوع این مقاله شعر فارسی بهعنوان بخشی از ادبیات است که مؤلفهای مهم و تأثیرگذار از مؤلفههای هویت ملی بهشمار میرود. به سبب ارزشهای هویتی و فرهنگی شعر و نقش آموزشی آن در زبانآموزی و ارتقای مهارتهای ... بیشترابعاد چهارگانه هویت ایرانی در سند دانشگاه اسلامی
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 113-143
چکیده
در پژوهش حاضر میزان توجه به ابعاد چهارگانه هویت ایرانی (دینی، مدرن، ملی، قومی) در «سند دانشگاه اسلامی» بررسی و با یکدیگر مقایسه شده است. مسئله این نوشتار چگونگی قرار گرفتن هویتهای چهارگانه ... بیشترهویت انقلابی در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی و پیامهای آسمانی دوره اول متوسطه
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 147-166
چکیده
هویت سرمایهای است که نقش مهمی در شناسایی و تعیین مسیر حرکت یک جامعه و افراد آن، بهویژه نسل جوان ایفا میکند. نظام آموزشوپرورش نیز نقش مهمی در هویتسازی بخش عظیمی از جامعه دارد. مسئله اصلی این پژوهش ... بیشترتبیین بنیانهای اندیشه گرایش به ملیت در معماری دوران پهلوی دوم با تکیه بر نظریه تغییر گفتمان هنری
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 169-185
چکیده
بررسی چگونگی پدید آمدن گفتمانها در حوزهی معماری و تأثیر آن در کیفیت زیست توده مردم بسیار حائز اهمیت است. ضرورت این پژوهش در باب فهم تأثیراتی است که تغییرات اجتماعی بر روند شکلگیری یک معماری با گفتمان ... بیشترتبیین نوع رابطه هویت ملی و ابعاد آن با ابعاد شخصیت نئو در بین زنان معلم شهر کرمان
دوره 24، شماره 95 ، مهر 1402، صفحه 189-207