دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 8
سیاست هویت در کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره اول متوسطه
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 7-24
چکیده
آموزشوپرورش از مهمترین و تأثیرگذارترین نهادهایی است که سیاست هویتی دولتها را در عمل اجرا میکند و کتب درسی مهمترین منبعی هستند که با بررسی آنها میتوان به درک روشن و واضحی از سیاستهای ... بیشتربررسی کمّی و کیفی حضور آثار معماری ملی ایران در کتابهای درسی دورهی ابتدایی
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 27-46
چکیده
معماری ملی تاریخی یکی از مؤلفههای مهم میراث فرهنگی و از عناصر مهم هویتساز ملی است. یکی از وظایف سیستمهای تعلیم و تربیت، آموزش این میراث با ارزش فرهنگی ملی به دانشآموزان است. این پژوهش با هدف بررسی ... بیشترارائه مدل سیاستگذاری قومی در جمهوری اسلامی ایران با رویکرد گراندد تئوری
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 49-67
چکیده
ایران در طول تاریخ، کشور و ملتی با اقوام و مذاهب بوده است. این تنوع به مدیریت و سیاستگذاری متناسب در فضای جغرافیایی نیازمند است. بر همین اساس هدف پژوهش حاضر ارائه مدل سیاستگذاری قومی در جمهوری اسلامی ... بیشترسنجش نگرش متخصصان آموزش زبان انگلیسی به بهرهگیری از «هویت اسلامی- ایرانی» در برنامه آموزش زبان در ایران
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 71-88
چکیده
آموزش زبان انگلیسی در ایرانِ بعد از انقلاب اسلامی، با فراز و نشیبهایی چند همراه بوده است. از جمله تحولات اخیر و البته مهم میتوان به طرح آموزش این زبان در دو سند مهم بالادستیِ توسعهای و آموزشی کشور، ... بیشترنقش لُرها در تقویت هویت ملی در عصر پهلوی با تأکید بر مؤلفه زبان فارسی
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 91-109
چکیده
پژوهش با تمرکز بر لُرها و ارائه تعریف و تبیین مفهوم هویت ملی، عناصر هویت ملی ایران و دلبستگی لُرها نسبت به مؤلفه زبان فارسی در عصر پهلوی (1299 ـ 1357 ه.ش) است. در ایران گروههای زبانی گوناگونی زندگی میکنند، ... بیشترساخت و بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه هویت ایرانی-اسلامی و رابطه آن با عزتنفس در دانشجویان 25-18 ساله
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 113-134
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ساخت، رواسازی و اعتباریابی پرسشنامه هویت ایرانی-اسلامی و رابطه آن با عزتنفس در دانشجویان 25-18 ساله بود. روش پژوهش حاضر ترکیبی، با طرح اکتشافی و مدل تدوین ابزار بود، بنابراین در بخش کیفی ... بیشتربررسی رابطه هویت ملی و رفتار محیطزیستی در بین دانشجویان رشتههای علومانسانی دانشگاه شیراز
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 137-159
چکیده
تخریب محیطزیست زندگی بشر را تهدید میکند. این مقاله با بهرهگیری از روش پیمایشی به بررسی رفتار محیطزیستی دانشجویان رشتههای علوم انسانی دانشگاه شیراز (در سال تحصیلی 99-1398) و رابطه آن با هویت ملی ... بیشترتحلیل چندسطحی عوامل مؤثر بر ارزشهای خانوادگی در ایران
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، صفحه 163-185