دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 8
ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه اعتمادبهنفس ملی در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 3-20
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه اعتمادبهنفس ملی انجام شد. روش تحقیق توصیفی ـ همبستگی بود. جامعهی آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بودند. براساس بررسی متون و ادبیات ... بیشترتحلیل جلوههای جنگ و صلح در متون پایداری کتب فارسی متوسطه اول
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 21-41
چکیده
برجسته کردن بسیاری از ارزشهای انسانی نظیر مقاومت، ایثار، صلح، آزادی، ظلمستیزی، عدالتخواهی و... در سایه ادبیات پایداری امکانپذیر است و کتب درسی مهمترین رسانهای است که در جهت پیشبرد اهداف آموزشی ... بیشتراستراتژیهای تعامل با اهلسنت از منظر مقام معظم رهبری
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 43-66
چکیده
اهلسنت در جمهوری اسلامی یکی از گروههای فرهنگی فعال در عرصهی اجتماع هستند. گروههای فرهنگی ظرفیتهای متعددی دارند که درصورت تعامل مناسب با آنها میتوان از آن ظرفیتها استفاده کرد و درصورتیکه ... بیشترتأثیر غرور ملی بر سازگاری اجتماعی با میانجیگری راهبردهای تنظیم شناختی هیجان (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی دانشگاه مازندران)
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 67-89
چکیده
این مقاله درصدد است تأثیر غرور ملی را بر سازگاری اجتماعی با میانجیگری راهبرد تنظیم شناختی هیجان بررسی کند. طبق مدل، پنج فرضیه مطرح شد. روش تحقیق حاضر جزء مطالعات همبستگی بوده است. 263 نفر از دانشجویان ... بیشتربررسی هویت ملی و مدرن دانشآموزان شهر سراوان
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 91-107
چکیده
این مطالعه با هدف بررسی هویت ملی و مدرن دانشآموزان بلوچ شهر سراوان انجام گرفت. روش پژوهش توصیفیـپیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشآموزان بلوچ پایه سوم متوسطه دوم شهر سراوان (استان سیستانوبلوچستان) ... بیشترتحلیل معناشناختی سیمای شهر از منظر هویت اسلامی با تأکید بر برخی مجموعههای تجاری شهر تبریز
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 109-130
چکیده
معنا از مهمترین ابعاد هویتی شهر بوده و خلأ معنا و یا عدم تطابق آن با هویت اسلامی از دغدغههای اصلی شهرهای امروزی است. سیمای شهر با نشانههای خود ارزشهای موردتوجه جامعه را به مخاطبان ارائه میدهد. ... بیشتربرساختن هویت ملی در بلژیک؛ سیاست آموزشی در مدارس دوره ابتدایی
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 131-158
چکیده
هویت ملی یکی از ارکان مهم حفظ وحدت و یکپارچگی درون ملتهاست که دولتها برای حفظ موجودیت و یکپارچگی کشور موظفاند مؤلفههای سازنده هویت ملی را در مردم تقویت و بازتولید کنند. یکی از راههای آموزش هویت ... بیشترواکاوی تأثیر عامل سرمایه اجتماعی در پذیرش فناوریهای نوین رسانهای (موردمطالعه: فناوری واقعیت افزوده)
دوره 22، شماره 87 ، مهر 1400، صفحه 159-181