دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 8
از جامعهشناسی تاریخی ایران تا نظریه سیاستی پیشرفت (توسعه)؛ نقش پارادایم ماهیتگرا در ترسیم الگوی اسلامی ـ ایرانی هویت ملی
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 3-34
چکیده
«جامعهشناسی تاریخی هویت و تمدنپژوهی» از حوزههای مهم مطالعات «هویت»، «تاریخ» و «تمدن» است که در ترتیبی منظم، از ذهنیت تا عینیت، خودآگاهی جمعی را سامان میدهد و موضوع اصلی این ... بیشتررابطه بین باورهای مذهبی، بحران هویت و سبکهای هویت در دانشآموزان
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 35-50
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطة باورهای مذهبی، بحران هویت و سبکهای هویت در دانشآموزان انجام گرفته است. بدین منظور از میان دانشآموزان مقطع چهارم متوسطة شهرستان سیرجان 330 نفر با روش نمونهگیری خوشهای، ... بیشترمؤلفههای اساسی تربیت شهروندی اسلامی ـ ایرانی
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 51-74
چکیده
هدف از پژوهش حاضرشناسایی مؤلفههای اساسی تربیت شهروندی اسلامی ـ ایرانی است. مسألة مورد پژوهش شناسایی مؤلفههای اساسی تربیت شهروندی اسلامی ـ ایرانی است. روش پژوهش تلفیقی از دو روش تحلیل اسنادی و پیمایشی ... بیشترکارکردهای هویتی پیشداوری و تصورات قالبی؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 75-94
چکیده
میزان شناخت و نحوة ادراک افراد یک جامعه از یکدیگر مبنای اصلی تعامل آنها با یکدیگر است. اینکه ما دیگران را چگونه فهم و ارزیابی میکنیم، نقش شایان توجهی در برقراری ارتباط با دوریگزیدن از دیگران و یا ... بیشترهویت مطلوب در بستر الگوی بومی پیشرفت (با رویکردی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران)
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 95-119
چکیده
در باب الگوهای بدیل پیشرفت کنکاشهای علمی بسیاری صورت گرفته است، اما یکی از حوزههای مغفول، حوزۀ ارتباط وثیق هویت با الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت میباشد. از اینرو، بیان الگویی از هویت متناسب با روح ... بیشترتصاویر کتابهای درسی و رابطة آنها با هویت ملی و دینی؛ مطالعه کتابهای اول و دوم دبستان
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 121-140
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویتی (ملی و دینی) در کتابهای درسی اول و دوم ابتدایی سال تحصیلی90-89 انجام گرفته است. در این پژوهش کتابهای دو مقطع اول و دوم که در مجموع بالغ بر 875 صفحة تصویری ... بیشترشبکه اجتماعی فیسبوک و هویت ملی جوانان
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 141-164
چکیده
با گسترش دسترسی به اینترنت و شبکههای اجتماعی اینترنتی و استفادة فزایندهای که جوانان از انواع مطالب و محتوای این رسانههای نوین مینمایند، هویت ملی به یکی از دغدغههای اصلی مرتبط با انسجام اجتماعی ... بیشترچگونگی تحقق وفاق اجتماعی در بوشهر
دوره 14، شماره 56 ، دی 1392، صفحه 165-181