دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 8
تأثیر اینترنت بر ارزشهای خانواده: از منظر هویت دینی و ملی
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 3-24
چکیده
هدف بررسی تأثیر اینترنت بر ارزشهای خانواده است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی و جامعۀ آماری 10642 نفر شامل کلیۀ دانشجویان دورههای کارشناسی و کارشناسیارشد دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی 90-89 است که براساس ... بیشتربررسی دیدگاه مدیران دورههای ابتدایی، راهنمایی و متوسطه درباره هویت ملی
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 25-49
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی دیدگاه مدیران دورههای تحصیلی دربارة مؤلفههای مختلف هویت ملی از قبیل ارزشهای ملی، دینی، انسانی و جامعهای انجام گرفته است. روش پژوهش بهصورت کمّی و کیفی است که نمونه کمّی ... بیشترسیاستگذاریهای زبان خارجی و ارتباط آن با هویت ملی: نگرش معلمان زبان انگلیسی
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 51-75
چکیده
بخشی از هویت ملی ایرانیان از طریق تعامل میان سیاستهای زبانی دولت و نگرش آحاد جامعه به زبانهای خارجی شکل میگیرد. جایگاه اجتماعی معلمان زبان انگلیسی به آنان این امکان را میدهد که نتایج هویتشناختی ... بیشترمؤلفههای فرهنگ عمومی در کتابهای درسی دورة ابتدایی
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 77-106
چکیده
در سالهای اخیر تحولات عمدهای در عرصههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جهان و خصوصاً در کشور ما ایجاد شده است. در این راستا آگاهی از فرهنگ عمومی رایج و عوامل مؤثر بر آن بین مردم و سیاستگذاران ... بیشترکتابهای ادبیات فارسی دوره متوسطه و بازنمایی مؤلفههای هویت ملی (دیدگاه دبیران)
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 107-122
چکیده
این مقاله «میزان تأکید کتابهای درسی ادبیات فارسی بر مؤلفههای هویت ملی از دیدگاه دبیران درس ادبیات دوره متوسطه» بررسی میکند. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش را همه دبیران ... بیشتررسانهها و هویت فرهنگی: مطالعه دانشآموزان متوسطه شهر یاسوج
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 123-148
چکیده
رسانهها از مهمترین منابع هویت بخشی عصر جدید هستند. اما، در مورد پیامدهای هویتی آنها، دیدگاهی سوژه را مقابل گفتمانِ هویتیِ رسانهها منفعل میداند و دیدگاهی دیگر، برای سوژهها نقش فعالتری قائل ... بیشترجهانیشدن، اینترنت و انسجام ملی در ایران؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 149-171
چکیده
وقوع انقلاب صنعتی سوم معروف به انقلاب دیجیتالی در عرصه ارتباطات سبب وقوع تحولی گردید که به جهانیشدن معروف است. جهانیشدن به معنای نزدیکی دولتها و ملتها به یکدیگر در عرصههای مختلف پیامدهای سیاسی ... بیشترارزیابی عملکرد شبکه اشراق در تقویت هویت و همبستگی ملی
دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، صفحه 173-192