دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 7
تحلیل پیشفرضها و گزارههای نظری توسعه علم انسانی و اجتماعی در ایران
دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، صفحه 3-26
چکیده
در ابتدا این مقاله در پاسخ به پرسشهای دانشجویان محترم دانشکدة علوم اجتماعی دانشگاه تهران دربارة تبیین علل عدم توسعة علوم انسانی در ایران طراحی شده بود. اما محقق بعداً آن را به دغدغهای آکادمیک تبدیل ... بیشترفرهنگ، قدرت و معنا در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران
دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، صفحه 27-51
چکیده
در پس هر نظام آموزشی جریانی از قدرت وجود دارد و این قدرت به دو شکل آشکار و پنهان اعمال میشود؛ در این راستا دولتها تلاش میکنند تا از نظام آموزشی برای تبلیغ نظام ارزشی خود بهره برده و از این طریق هژمونی ... بیشترسیاست پذیرش دانشجویان بومی از چشمانداز همبستگی ملی
دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، صفحه 53-74
چکیده
گسترش آموزش عالی یکی از مهمترین شاخصهای عصر کنونی میباشد که مورد بحث بسیاری از دانشمندان قرار گرفته است. انگیزه اصلی تقویت نظامهای آموزش عالی در فراهم آوردن کادر آموزش دیده نهفته است. اما از طرف ... بیشتربررسی موانع نظریهپردازی در حوزه علوم انسانی: دانشگاه بوعلی سینا همدان
دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، صفحه 75-95
چکیده
این پژوهش، با هدف بررسی موانع نظریهپردازی در حوزه علوم انسانی از دیدگاه اعضای هیئت علمی رشتههای مختلف علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا همدان انجام گرفته است، پژوهش از لحاظ روش تحقیق ـ توصیفی و از نوع ... بیشتررابطه میان انسجام ملی و توسعه ملی (از منظر مدرسین دانشگاههای پیام نور همدان)
دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، صفحه 97-118
چکیده
این پژوهش به بررسی رابطه میان انسجام ملی با توسعه ملی پرداخته است. زیرا توسعه از آرمانهای مهم برای همه جوامع میباشد. چارچوب نظری، با بهره گیری از نظریات اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی است. اهداف تحقیق ... بیشتراینترنت و هویت دینی دانشجویان؛ مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران
دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، صفحه 119-144
چکیده
هویت دینی در زندگی فردی و اجتماعی انسان نقش مهمی دارد و در عصر کنونی، به دلایلی چون گسترش ارتباطات جهانی بهویژه از طریق اینترنت، مخاطراتی آن را تهدید میکند؛ به همین دلیل، به یکی از موضوعات پژوهش جامعهشناختی ... بیشترارجحیت نسبی مؤلفههای هویت ملی در بین دانشجویان دانشگاه ارومیه
دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، صفحه 154-162