دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 8
سنجش اثرپذیری هویت ملی از بازساخت هویت فردی فراگیران زبان بیگانه
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 3-20
چکیده
هدف این پژوهش، واکاوی چالشهای شناختی و اجتماعی ناشی از دگرگونی هویت فردی بر اثر فراگیری زبان بیگانه و سنجش اثرگذاری این سازه بر ساخت هویت ملی فراگیران است. در این راستا دویست و چهار فراگیر زبان انگلیسی ... بیشترصداوسیما و بازنمایی فرهنگ و هویت در جمهوری اسلامی ایران
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 21-40
چکیده
رسانههای جمعی، انتقال و هدایت دامنه گستردهای از نمادها، هنجارها، ارزشها، عقاید، پیامها و افکار را در درون جامعه برعهده دارند. این ابزارها توانستهاند متأثر از گسترش نقش و جایگاه رسانههای جمعی، ... بیشترمؤلفههای هویت اسلامی و انقلابی در کتابهای درسی تاریخ دورۀ تحصیلی متوسطه رشتههای علوم پایه (1357-1388)
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 41-60
چکیده
مهمترین ابزار نظام آموزش و پرورش برای شکلگیری هویت اسلامی و انقلابی در ذهن و ضمیر دانشآموزان، کتابهای درسی است. از دیدگاه برنامهریزان درسی، کتابهای درسی «تاریخ» یکی از ابزارهای مهم رسیدن ... بیشترتأملی در مفهوم تصاویر آینده به مثابه ساخت هویت اجتماعی
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 61-76
چکیده
این نوشتار، براساس تفسیری نظرورزانه مترصد پاسخ به این سؤال است که آیا تصاویر آینده میتوانند هویتساز باشند؟ به لحاظ استعاری، جان مایۀ کلام، اشاره به مقصد مشترک مسافران یک وسیلۀ نقلیه، به جای تأکید ... بیشترتحلیل مدل ساختاری ویژگیهای شخصیتی و هویتی با مصرفگرایی در ایران
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 77-92
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی و تحلیل مدل ساختاری ویژگیهای شخصیتی و هویتی با مصرفگرایی است. روش پژوهش همبستگی و از نوع مدلیابی معادلات ساختاری است و جامعه آماری این پژوهش، شهروندان شهر اصفهان در سال 1392 بودند ... بیشترتحلیل رابطه سبک زندگی با هویت فرهنگی جوانان شهر تبریز
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 93-114
چکیده
امروزه مسأله هویت فرهنگی به مسألهای جهانی در کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه تبدیل شده است. هویت فرهنگی تنها یکی از هویتهای جمعی چندگانه انسان است که با سایر هویتهای او نقش مهمی در تعریف و بازتعرف ... بیشتربازنمایی هویت ناحیهای و ملی در کتاب استانشناسی هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 115-132
چکیده
کتاب استانشناسی با هدف معرفی و بازنمایی هویت ناحیهای استانهای مختلف کشور تألیف شده، در مقطع متوسطه تدریس میشود. به نظر میرسد این کتاب به دلیل تازه تألیف بودن دارای کاستیهایی در معرفی هویت ناحیهای ... بیشترطراحی لباس ملی با الهام از پوشاک سنتی مردم خراسان جنوبی
دوره 16، شماره 64 ، دی 1394، صفحه 133-150