- آقاپور، اسلام (1391)؛ «بررسی عوامل اجتماعی ـ فرهنگی مرتبط با هویت ملی جوانان نظامی (مطالعه موردی شهرک شهید محلاتی تهران)»، فصلنامه مطالعات ملی، س 13، ش 50، صص 162-143.
- آیتی، محسن؛ لقماننیا، مهدی؛ خامسان، احم؛ خلیفه، مجتبی (1390)؛ «شناسایی مؤلفههای هویت ملی در برنامههای درسی براساس نظریه داده بنیاد»،
مجله نوآوری های آموزشی، س 10،
ش40، صص 56-32.
- ایزدی، مهشید؛ قاسمی، کبری (1390)؛ «تأثیر استفاده از شبکه اطلاعات جهانی بر هویت دینی ـ ملی دانشآموزان»،
مجله کتاب ماه علوم اجتماعی، س 15،
ش 38، صص 121-114.
- خسروی، علیرضا (1390)؛ «امام خمینی(ره) ـ و بازسازی هویت ـ از هویت ملی تا هویت سیاسی»،
فصلنامه مطالعات ملی، س 12، ش
46، صص 30-3.
- رزازیفر، افسر (1389)؛ «الگوی جامعهشناختی هویت ملی در ایران (با تأکید بر رابطه میان هویت ملی و ابعاد آن)»، فصلنامه مطالعات ملی، س 11، ش 5، صص 134-101.
- رهبری، مهدی؛ بلباسی، میثم؛ قربی، سیدمحمدجواد (1394)؛ «هویت ملی در سند تحول بنیادین جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه مطالعات ملی، س 16، ش 1، صص 66-45.
- عبایی کوپایی، محمود؛ احقر، قدسی؛ رمضانپور، فریبا (1389)؛ «رابطه نظام ارزشها با هویت ملی دانشآموزان (مطالعه موردی دانشآموزان پسر و دختر مقطع متوسطه تهران 1388 - 1389)»،
فصلنامه مطالعات ملی، س 11،
ش 44، صص 26-3.
- قالیباف، محمدباقر؛ پوینده، محمدهادی (1390)؛ «تبیین جغرافیایی بنیادهای هویت ملی، مطالعه موردی ایران»، فصلنامه مطالعات ملی، س 12، ش 1، صص 24-3.
- مرشدیزاد، علی، احمدلو، کاووس، (1396)، «مؤلفههای هویت اسلامی و ایرانی در اندیشههای آیتالله خامنهای»، فصلنامه مطالعات ملی، س 18، ش 12، صص 76-63
- مظفر، نسیبه، (1391)، «عوامل مؤثر بر هویت ملی دانشآموزان (مطالعه موردی آموزش و پرورش دوره متوسطه منطقه 7 تهران)»، مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، س 3، ش 7، صص 11-4
- مقصودی، مجتبی (1391)؛ هویت و همبستگی ملی در نظام آموزشی ایران، تهران: انتشارات تمدن ایرانی (وابسته به مؤسسه مطالعات ملی).
- میرمحمدی، داود؛ ساروخانی، باقر (1391)؛ «فضای مجازی و تحولات هویت ملی در ایران مطالعه موردی شهر تهران»،
مجله مطالعات ملی، س 13،
ش 52، صص 30-3.
- نیکملکی، محمد؛ مجیدی، حسن (1392)؛ «شبکههای ماهوارهای فارسیزبان و هویت دینی و اسلامی جوانان»، فصلنامه مطالعات ملی، س 14، ش 2، صص 168-145.
- Davidson, Ann Lock (2016); Making and modeling identity in schools, State University of Newyork press, PP 1-3.
- Jaber, Nadia zakaria (2015); "An analysis of the Palestinian culture using Hofsted’s cultural framework, and it’s Implication on teacher’s classroom practices and students cultural identity", 6th world conference on psychology consulting and guidance, PP 292-295.
- Koh, Serene, S, (2010); National Identity and young Childern: A comparative study of 4th and 5th grades in Singapore and the United states, A dissertation submitted in partial fulfillment if the requirements for the degree of Doctor of Philosophy (Eduvation) in the university of Michigan.
- Kriesie, H (2015); Nation and National identity (The European experience in perspective), Zurikh: Ruegger.
Palley, Stephan, (2015), "Construction trough conflict: Computation models of state formation and National Identity", Educational thesis and Dissertations UCLA, esclolarship university of California, losangeles.